یوک آسانسور

یوک آسانسور  چارچوبی است که کابین را در بر می گیرد . مکانیزم و ساختار یوک به گونه ای است  که از نظر قدرت میتواند بار سنگین را تحمل کند و تنظیم آن باید طوری باشد که در هنگام استفاده از کفشک های غلطکی، انحراف پیدا نکند.

یوک آسانسور چیست؟

یوک آسانسور چیست؟

یوک کابین از جنس فلز میباشد که این فلز باید مقاومت بالایی داشته باشد. برای مونتاژ یوک آسانسور از پیچ و مهره استفاده می شود.

از آنجایی که یوک کابین، وظیفه مهمی به عهده دارد، باید از متریال مقاومی ساخته شود تا بتواند وزن کابین و بار داخل آن را تحمل کند. یوک و پیچ و مهره های اتصال آن از فلز سخت و مستحکم مثل آهن ساخته می شوند و طراحی آنها به شکلی است که قدرت تحمل بار را داشته باشند.

یوک به چند بخش از جمله یوک بالا، یوک پایین، یوک جانبی و یوک گوشه ای تقسیم می شود. یوک های جانبی در دو طرف کابین قرار می گیرند و در ریل های کناری و رو به روی هم حرکت می کنند. یوک بالا و پایین دارای قرقره هستند و کاملا زیر سکوی پایین قرار می گیرند.

برای نصب یوک آسانسور ابتدا باید یوک پایین توسط داربست یا یک وسیله نگهدارنده، فیکس شده و سپس ستون های چپ و راست نصب شوند. ستون ها باید توسط سیم یا بست فلزی به ریل های راهنمای کابین متصل شوند تا در زمان نصب کابین یا جا به جایی آن، از محل خود خارج نشوند.

نصب یوک آسانسور

ابتدا یوک پایین را توسط داربست یا هر وسیله نگهدارنده ی مطمئن فیکس کرده و ستون های چپ و راست را نصب می نماییم و آنها را نیز باید به ریل های راهنمای کابین را توسط سیم یا بست فلزی فیکس کنیم تا موقع قرار دادن و نصب ٬ کابین از محل خود خارج نشود ٬ حال کابین را به دورن چاه برده -اگر به هر دلیل مانند کوچک بودن ورودی ساختمان مجبور به تکه کردن کابین شدید باید به ترتیب کف کابین را قرار داده سپس پشت ٬ دیواره های چپ و راست ٬ سقف کابین و در انتها پیشانی کابین را نصب نماییم که این کار به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا این کار باعث خارج شدن کابین از حالت تعادل خود شده به نحوی خمش دارد و تنش های موجود در حرکت به مرور زمان باعث متلاشی شدن آن می گردد.

حال که کابین را به درون چاه بردیم یوک بالا را نصب می کنیم و لاستیک های لرزه گیر را موقتا (تا موقع نصب کفشک ها) قرار می دهیم

یوک اسانسور

یوک اسانسور

 

یوک کابین آسانسور یکی از قطعات مهم و ضروری آسانسور است که به منظور نگه داشتن کفشک ها، سیم بکسل و ترمزهای ایمنی در زیر درب کابین نصب می شود. این قطعه غالبا از فلز مستحکم ساخته می شود و می تواند وزن کابین و بار داخل آسانسور را به خوبی تحمل کند.

برای مشاهده دیگر مطالب سایت روی این لینک کلیک کنید

 

0 0 votes
امتیاز به این محصول