آسانسور پاناروما چیست؟

پاناروما یا سراسرنما در لغت به هر دورنمای سراسری از یک فضا می‌گویند. عکاسی سراسرنما در قرن  19 میلادی اختراع شد. در آن زمان برای ساخت یک سراسرنما از چسباندن عکس‌ها استفاده می‌کردند. امروزه به هرگونه بازنمایی یک منظره با زاویه‌ای باز چه در نقاشی، عکاسی یا فیلم‌برداری پاناروما یا سراسرنمایی می‌گویند.

آسانسور پانوراما که  آسانسور شیشه ای  است، ویژگی های کیفی بسیاری را به خود اختصاص داده است. این نوع آسانسور می تواند گزینه مناسبی برای نصب در ساختمان های تجاری و مسکونی و… باشد

امکان نصب آسانسور شیشه ای با دو سیستم هیدرولیک و کششی، یکی دیگر از مزایای نصب این آسانسور به شمار می رود

آسانسور شیشه ای آسانسور هایی هستند که یک یا چند طرف کابین آن  شیشه هست. معمولاً این نوع آسانسورها معمولا در یک سازه شیشه ای مخصوص خود نصب می شوند که به مسافر اجازه می دهد نمای بیرونی را ببیند. این نوع آسانسور ها روشی جدید و هیجان انگیز برای مسافرت در یک مجتمع تجاری یا مسکونی است. پانل های شیشه ای در شیشه های شفاف یا دودی موجود است و فریم های اطراف آنها معمولا از جنس استنلس استیل می باشد. این نوع آسانسور را می توان با هر نوع مشخصات معماری و تزئینی تطبیق داد.

 

کابین

آسانسور های شیشه ای از اجزای بسیار مختلفی تهیه و طراحی شده اند که بی شک یکی از مهمترین و اصلی ترین اجزای آن مربوط به کابین می باشد. کابین استفاده شده در این آسانسور ها بسیار شیک و متفاوت تر از دیگر کابین آسانسور ها بوده و همین امر نیز سبب شده است تا امروزه بسیاری از مردم با علاقه مندی بسیار بالایی اقدام به استفاده از این مدل آسانسور ها داشته باشد. کابین های مورد استفاده در آسانسور های شیشه ای می توان به مدل های نیم دایره ای، گرد و مکعبی اشاره کرد. شما می توانید از این مدل آسانسور ها در برج های تجاری، خانه های لوکس، رستوران های شیک و ویلاهای چند طبقه به راحتی استفاده کنید.

آسانسور پاناروما

آسانسور پاناروما

 

آیا آسانسور پاناروما خطری ندارد؟

اولین فکری که به ذهن هرکسی می‌رسد این است که آیا این آسانسور امنیت سایر آسانسورها را دارند؟ در صورت شکسته شدن شیشه‌های این آسانسور چه رخ می‌دهد؟ آیا آسیب‌پذیری بیشتری در مواجهه با حوادث آسانسور دارند؟ اگر تا به حال شاهد شکسته شدن شیشه اتوموبیل بوده باشید می‌توانید حس خوبی از جنس شیشه‌های آسانسور پاناروما داشته باشید

 

در صورتيكه قسمتهای شفاف كابين شيشه ای باشد پاراشوت آن بايستي از نوع تدريجي و در صورتيكه قسمت هاي شفاف از طلق باشد و سرعت آسانسور نيز بيشتر از يك متر بر ثانيه نباشد ميتواند از نوع پاراشوت لحظه اي استفاده نمود.

آسانسور پاناروما

آسانسور پاناروما

1-2 پوشش چاه:

 

چاه آسانسور در طبقاتي ممكن است در دسترس عموم باشد بايد داراي پوششي به شرح ذيل باشد.

 

الف-اين پوشش مي تواند شيشه اي باشد.

 

ب-ارتفاع ديواره ها بايد از سطح هر دسترسي حداقل 5/2 متر باشد.

 

ج-ارتفاع ديواره ها از سمت ورودي آسانسور حداقل 5/3 متر باشد.

 

د-در پايين ترين طبقه يا زير آن فضايي براي پرسنل سرويس كار تامين شود به نحوي كه بتواند به قسمت هاي خارجي كابين براي نظافت يا سرويس دسترس پيدا نمايد و حداقل فاصله افقي بايستي 45 سانتيمتر باشد.

 

برای مشاهده دیگر مطالب آموزشی بر روی این لینک کلیک کنید.

تکنو صنعت البرز از سال 1385 در زمینه تولید قطعات آسانسور کار خود را با طراحی قطعات شروع نموده و در سال 88 کارخانه تولید کابین آسانسور را تاسیس و راه اندازی نمود. این مجموعه با بهره گیری از علم و دانش مهندسی ، خلاقیت طراحان ، تجربه کادری مجرب ، تجهیزات پیشرفته ساخت و افتخار همکاری با معتبرترین شرکت های فروش ، نصب و راه اندازی آسانسور و فروشگاههای قطعات آسانسور ، آماده همکاری و ارائه خدمات ذیل منطبق با آخرین استانداردهای روز در صنعت آسانسور می باشد

دفتر : 02633360868

مدیریت: 09122600442

واتساپ: 09306354542

اینستاگرام : technosanatealborz

 

 

0 0 votes
امتیاز به این محصول